2011. május 17., kedd

Almás -rebarbarás lepény

Az almás-rebarbarás lepény az egyik legkellemesebb ízű süti, amit valaha is sütöttem.
Mindenek előtt elkészítjük a lepény tésztáját.
Én mindig a 30-20-10 arányú linzertésztát szoktam a lepényekhez készíteni. Nekem ez vált be.

Tehát 30 dkg liszt, 20 dkg vaj vagy margarin, és 10 dkg cukor. Valamint teszek bele egy tojássárgáját, egy sütőport, egy csipet sót, és egy citrom reszelt héját. Robotgéppel gyorsan összekeverem, kézzel összegyúrom ez egy perc alatt kész. Zacskóba téve rakom a hűtőbe pihenni, és kimegyek a kertbe.
Megnézem melyik rebarbara az, amelynek a leveleit megritkíthatom.



A legszebbeket leszedem



Lehetőleg több tőről, hogy a növény ne sérüljön.



Levágom a levélnyelet, mert csak azt használom.


Megtisztítom.



Így néznek ki a tisztított levélnyelek.



Cukros szirupban megfőzöm, de csak annyira, hogy nehogy szétmenjenek a szárak.


Közben 2-3 almát lereszelek, cukorral, fahéjjal, kevés vajon puhára párolom.






A hűtőből kivéve a tésztát, egyharmadát félretéve a rácsnak, tepsi nagyságúra nyújtom, beleteszem a kikent, kilisztezett tepsibe. Az almát elsimítom rajta, ráteszem a rebarbarát, amit lecsepegtettem a sziruptól.




A félretett tésztából rácsokat készítek a tetejére, és megkenem pici vízzel hígított tojássárgájával


Előmelegített sütőben 30-40 perc alatt megsütöm




A család elé teszem miután kihűlt, és várom a reakciót.



Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails