2017. március 31., péntek

Tanuljunk varrni 2. lecke




Ahogy ígértem, ma egy készen kapható habszivacs székpárnára készítünk új huzatot.

Fontos az anyag választás. Lehetőleg már beavatott jó strapabíró lehetőleg vászon anyagot választunk, hiszen fontos, hogy mosható legyen, hiszen nagy igénybe vételben lesz része. :)

Mit is jelent az, hogy beavatott, azt, hogy a pamut, vagy a len anyagokat 60-70 °C-os vízbe teszem, jól átnyomkodom, hogy mindenhol vizes legyen, és a gyártás során hozzáadott anyagok, amitől akár meg is nyúltak, és keményebbek is lettek jól kiázzanak belőle. Hagyom a vízben kihűlni. Azután csak kinyomkodom a vizet, nem csavarom, és kiterítem száradni. Persze téli időben, amikor nehezen száradnak a ruhák egy kicsit alacsony fokozaton ki lehet centrifugálni. Azután a már kimosott megszáradt anyagot átvasalom.

A párna huzatához, egy vastagabb pamutvászon anyagot választottam.

Először is megmértem a szivacspárnát - 35x35  cm a mérete. Ehhez a következőkre lesz szükségem

Anyag szükséglet:

1 db   27x37 cm virágos vászon
2 db  14x37 cm egyszínű vászon
1 db  28x37 cm egyszínű vászon
Hozzá illő cérna, olló,




Miután kiszabtam a hozzávalókat, a varrógépet előkészítem. A cérnát felcsévélem az orsóra, a felső szálat befűzöm, ellenőrzöm a szál feszességet, és hozzákezdek.
Illesztem a rózsás anyag (27x37) hosszabb oldalát az egyszínű (14x37) hosszabb oldalához. Majd összevarrom. A varrást visszalépéssel erősítem induláskor és befejezéskor is. A varrást oldalra vasalom, és 1 mm-es varrattal végig tűzöm a szín oldalán.



1 mm-es tűzés 

Amikor mind a két oldalán letűztem, az egyik oldalon eltisztázom - vagyis cikk-cakk öltéssel elvarrom az anyag szélét, hogy az ne bomoljon ki mosás vagy használat során.



Cikk-cakk varrás 

Az eldolgozott anyagszélt  1,5 cm-re behajtom, és levarrom. A másik oldalhoz hozzávarrom a 28 cm-es anyagom hosszabbik oldalát.
Itt is eldolgozom a szélét cikk-cakk öltéssel, majd szintén 1,5 cm-re behajtva levarrom.




Mivel a rózsás anyag lesz felül, azt hajtottam ketté, vagyis bejelöltem a közepét, a szivacspárnának is megjelöltem a közepét, és ráhajtottam, az oldalát megtűztem gombostűvel. Összevarrtam. Ezután a másik oldalt felhajtva, hogy a két vége fedje egymás szintén megtűztem és összevarrtam.



 A belső széleit cikk-cakk öltéssel eltisztáztam. Ha nem illeszkedik jól, mert vannak párnák között különbségek, legyünk kreatívok, és úgy varrjuk össze, hogy jó legyen a méret. Tehát akár többet, vagy kevesebbet is bevarrhatunk a széleken.




Kicsit átnedvesítve vasaltam, hogy a hajtások szépen kisimuljanak



Felhúztam a párnára, és már használhatja is Lexi a szobájában.



Remélem mindenkinek sikerül, és örömöt okozott a varrás.
Ha tetszett, és kedvet kaptál további alkotásokhoz, kövesd az oldalt. Bátran tedd fel a kérdéseidet, vagy küld hozzászólást. Esetleg keresd a Madárfészek facebook oldalát.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails