2011. június 20., hétfő

Lasagne spenóttal




Úgy gondolom, a lasagne másoknak is a kedvencei közé tartozik. Roppant egyszerű, és igazán finom étel a spenótos lasagne. Én magam gyúrom a tésztát, általában két adagnyihoz valót készítek.
Bele teszek a robotgépbe 40 dkg lisztet, ehhez a mennyiséghez 4 db tojás szükséges, amit egyneművé keverek, és miután elindítottam a gépet, azután folyatom a gépbe. Mikor szinte teljesen összeáll, ez úgy 1-2 perc közötti időben van, kiborítom, és kézzel összegyúrom. Egy jó fél órát pihen azután tésztagéppel elnyújtom. A tésztagép 6-os fokozatáig. Szerintem a vékony tésztás a finom. A családom is úgy szereti.
Míg a tészta pihen, elkészítem a besamelt. Ez úgy készül, hogy 10 dkg vajat megolvasztok, és kb 3-4 evőkanál lisztet beletéve fehéredésig melegítem. Vigyázzunk rá mert ha a liszt barnulni kezd az már nem besamel lesz. Ezután felengedem 6-7 dl tejjel, valamint kerül még bele só és szerecsendió ízlés szerinti mennyiségben. Kb 40 dkg spenótot megpucolok, és mosás után víz hozzáadása nélkül puhára párolom. Miután hűlt, és a kezem elviseli a melegségét, a maradék vizet is kicsavarom belőle, és felvágom, majd hozzákeverem 25 dkg krémes túróhoz. Ízesítem 2-3- gerezd összezúzott fokhagymával, sóval borssal.
A tésztát én elő szoktam főzni, könnyebben boldogulok vele, és biztos nem marad az íze nyers.
Egy hőálló edényt, vagy tepsik olívával kikenek bele rakom az első sor tésztát, ezt megkenem spenótos keverékkel, valamint basamellel, beborítom a következő tésztával, és ezt ismétlem amíg a hozzávalók el nem fogynak a teteje tészta legyen, amit jó vastag besamelmártás fed, és reszelt parmezánnal, vagy más olasz kemény sajttal megszórunk és 25-30 perc alatt előmelegített 180 fokos sütőben megsütünk. A gyerekek szeretik és ilyen formában a spenótot is szívesen fogyasztják.






Szívesen segítenek spenótot tisztítani



Folyadék hozzáadása nélkül kell megpárolni, miután kihűlt még jól ki is csavarjuk belőle a vizet

Legfelülre tészta, arra besamelmártás, és reszelt sajt kerül






Egyszer feltétlenül ki kell mindenkinek próbálni



Megjegyzem, ha valaki nem szereti a spenótot rostos állapotában, mert nem vagyunk egyformák, az nyugodtam turmixolja, vagy botmixerrel nagyon apróra mixelheti.

Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails